Aşılama

Arzu ederseniz onların aşı programlarını biz takip eder, sizlere aşı tarihlerini hatırlatırız. Evlere aşı servisimiz için lütfen arayıp bilgi alınız.

Aşılama hizmetlerimiz;

1 yaşından küçük ve 8 yaşın üstündeki köpekler ve kediler viral hastalıklara karşı savunmasızdırlar. Bu nedenle aşı programlarının dikkatli olarak takip edilmesi gerekir.

Viral hastalıkların özel bir tedavisi bulunmadığından bu hastalıklara yakalandıktan sonra ölüm oranı çok yüksektir.

Aşılama programına başlamadan önce yavru kedi ve köpeklerin plasenta yoluyla ve emzirme döneminde aldığı iç parazitlerden arındırılmaları gerekmektedir. Bunun için öncelikle ağız yoluyla ya da enjeksiyonla anti paraziter ilaç uygulamaları yapılır. Bunun yanında aşı yapılacak hayvanın sağlıklı olması gerekmektedir.

Köpeklerde gençlik hastalığı (distemper), kanlı ishal (parvoviral enterit), hepatitis ve leptospirosis hastalıklarına karşı karma aşı 45 günlük iken yapılmalıdır. Daha sonra 2-3 hafta arayla aşı takvimi aşağıdaki gibi uygulanmalıdır;

2. Karma aşı,
Parainfluenza+Bordetella (Kennel Cough- Barınak öksürüğü),
Corona virus
Kuduz.

Ergin bir köpekte ise senede bir defa olmak üzere Karma aşı, (3 yaşına kadar) Kennel Cough, corona ve kuduz aşıları tekrarlanmalıdır.

Kedilerde ise aşılama aşağıdaki gibidir;

7-9. hafta Karma Aşısı (3'lü ya da 4'lü )
12. hafta Karma (2.aşı)
13. hafta Lösemi (FeLV)
16. hafta Lösemi (2.aşı)
18. hafta Kuduz Aşısı

Bu aşılar her yıl tekrarlanmalıdır.

Aşı, hayvanın vücut ısısının yükselmesine, ateşinin çıkmasına neden olur. Bu normaldir. Kesinlikle ateş düşürücü ya da aspirin vermeyin.! Hayvanınız yemeden içmeden kesilirse derhal veterinerine başvurunuz.

:: Diğer Hizmetler + tüm hizmetleri gör

- Cerrahi Müdahale